Wednesday, February 05, 2014

LAUHUL MAHFUZD


Untukmu Calon Jodohku Yang Tertulis Di Lauhul Mahfuzd


Bismillah ... 
Mungkin diriku bukanlah matahari yang setiap siang menerangi bumi tapi aku akan mencuba menjadi cahaya ketika hatimu telah kelam

Mungkin diriku bukanlah bumi yang luas yang memudahkanmu untuk bergerak tapi aku akan berusaha menjadi ruang kosong tempat untuk mencurahkan segala rasamu

Mungkin aku bukanlah angin yang mampu menyejukkanmu ketika dirimu merasa panas tapi aku akan berusaha menjadi kipas penyejuk yang dapat engkau gunakan setiap saat engkau memerlukan

Mungkin aku bukanlah piskik yang dapat membaca fikiranmu tapi aku akan berusaha menjadi buku yang siap menampung curahan segala suka dan dukamu

Mungkin aku bukanlah hujan yang dapat menyirami semesta Alam..
tapi aku berusaha menjadi embun yang menyegarkan jiwamu..

Duhai engkau yang masih rahsia.. aku akan tetap berusaha membahagiakanmu dengan segala kemampuanku..
bahagiamu adalah senyumku.. dukamu adalah perihku..





"JODOH ITU MUTLAK RAHSIA ALLAH"

Ada yang sudah dekat tiba-tiba menjauh.
Ada yang jauh tiba-tiba mendekat.
Ada yang sudah sayang tiba-tiba membenci.

Ada yang belum kenal tiba-tiba menyayangi.
Ada yang sudah dijadulkan tarikh nikah tiba-tiba bergaduh
Ada yang tidak dikenali tiba-tiba datang mengajak nikah.
Ada yang sudah dijodohkan tiba-tiba dibatalkan.
Ada yang tidak dikenal sebelumnya tiba-tiba menjadi jodohnya.
Itulah rahsia JODOH..
Hanya Dia yang tahu bila kita berjodoh.
Hanya Dia yang tahu dengan siapa kita akan berjodoh.
Hanya Dia yang tahu dengan cara apa kita bertemu jodoh.
Tugas kita adalah berusaha dengan cara yang baik.
Tugas kita adalah berusaha dengan menjadi baik.
Tugas kita adalah menerima apapun keputusan terbaik menurut Allah.
Dan satu hal jangan kita abaikan.
Jangan pernah merasa penat meminta dan terus meminta melalui DOA kepada-Nya.




::.. Jodoh kadangkala datang melalui jalan yang tidak diduga... 
Selalunya dekat dengan kita tetapi kita tidak perasan ..:: 






12 comments

February 5, 2014 at 2:01 PM

Sekarang ni serahkan dekat Allah je :) Couple pastu kecewa minat org pastu kecewa hmm

February 5, 2014 at 2:45 PM

Assalamualaikum awak.. alhamdullilah. saya bertemu suami dalam masa yang singkat. terus nikah. syukur, jodoh dekat yang paling2 saya tak perasan. semoga awak dipermudahkan dipertemukan jodoh yang baik. Salam perkenalan daripada saya (",)

February 5, 2014 at 5:12 PM

Semoga zura temu jodoh yg terbaik ok ;)

February 5, 2014 at 5:18 PM

Saya masih tak tahu lagi siapa jodoh saya.

-wina1979

February 5, 2014 at 5:33 PM

jodoh dtg berbagai cara...:) mudah mudahan dipertemukan jodoh yang diidami :)

February 5, 2014 at 8:03 PM

ade jodoh tak ke mana kan kak, hehe menanti ketibaan jodohku, bilalah nak tiba ni hahaha

February 6, 2014 at 3:38 AM

kita hanya mampu merancang dan Allah yang menentukannya :)

February 6, 2014 at 3:40 AM

hahaaa... sabar menanti yer adik lisa ku syg... kalau dah ada yang datang pinang lisa jgn lupa infom ok? kalo x,merajuk ne...heheee

February 6, 2014 at 3:41 AM

InsyaAllah dengan izin Allah SWT :) hanya mampu berdoa...

February 6, 2014 at 3:43 AM

Berdoa yang baik2 supaya berjodoh dengan orang yang baik :)

February 6, 2014 at 3:44 AM

Aminnn... Tasha tolong doakan yer :)

February 6, 2014 at 3:46 AM

Wasalam kak... Alhamdulillah,,sesungguhnya sebaik2 perancang hanya Allah SWT... Terima kasih sebab doakan saya... Salam ukhwah utk akak sheila.. :)

Post a Comment